Heipparallaa!
Juuri alkaneen joulukuun ja viikonlopun kunniaksi esittelen teille erään unelmani, joka on vihdoin toteutunut monien vuosien haaveilun jälkeen. Meidän makuuhuoneeseemme kuljetaan nimittäin nyt upeiden massiivirakenteisten Mattioven pariovien kautta! Vaikka jouduinkin mittatilausovia tovin odottelemaan ja maksoin näistä triplahinnan perusoveen verrattuna, niin eipä haittaa pätkääkään! Suuni kääntyy joka kerta hymyyn kun kuljen ovien ohitse, sillä niin kauniit ne ovat!
Jonkin aikaa ehdein epäröidä, ovatko pariovet "turhat" tällaiseen tavis rivarikämppään, sillä yleisesti ottaen pariovet ovat parhaimmillaan avautuessaan esim. olohuoneesta suoraan makuuhuoneeseen tai suuresta eteisaulasta saliin päin.
Meidän eteisaulamme...tai pikemminkin käytävämme on aina ollut tylsä ja hämärä kulkutila, jota ei oikein voi sisustellakaan kovin ihmeellisesti. Siksipä ajatuksenani olikin, että suurempi oviaukko avartaisi ja valaisisi tilaa, sekä toisi hieman persoonallisempaa ilmettä asuntoon.
Kun oviaukko sitten vihdoin suurennettiin, haihtuivat kaikki epäilykseni samantien! Koko pieni eteisemme muuttui silmissä aivan eri tilaksi, ja kun uudet lattiat- ja ovet saatiin vielä paikoilleen, niin muodonmuutos oli mieletön!
Halusin ovien olevan ehdottomasti perinteisiä peiliovia. Ne ovat klassisen kauniita ja kestävät aikaa.
Muualle kotiimme tuli nelipeiliset ovet, mutta nämä pariovet ovat senverran kapeammat, että näyttävät mielestäni paremmilta kolmipeilisinä. Oviaukko on nimittäin 120 cm leveä.
Ovet tuovat ihanan tuulahduksen kartanohenkeä ja nostavat aivan varmasti myös asunnon arvoa. Aito puuovi on pitkäikäinen ja ekologinen hankinta, ja nämä laadukkaat Mattiovet valmistetaan Suomessa. Saivat kovasti kehuja meidän timpuriltakin :) Tykkään ihan hirmuisesti!
Uudet peitelistat vielä viimeistelivät ilmeen. Etsimme kissojen ja koirien kanssa puisia koristelistoja ja lopulta sopivat ( ja sopivanhintaiset ) löytyivät Rakentajan puutavaratalosta. En ehkä alkuun ajatellut ihan näin koristeellisia, mutta jotenkin ihastuin sitten lopulta näihin.
Älkää muuten häiriintykö tuosta hieman erikoisesta, väliaikaisesta kattovalaisimesta! Mulla on vasta mietinnässä, minkälainen valaisin tuohon kammariin passaisi. Mutta nyt onkin ihanaa kun valaistus hoituu kynttilöiden, paperitähtien ja tunnelmavalojen avulla.
Tunnelmallista viikonloppua!
Iida Emilia
-Yhteistyössä Mattiovet-
( Ovista saatu alennusta bloginäkyvyyttä vastaan )