lauantai 24. joulukuuta 2016

Jouluiloa!

En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan, mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan. Se joulu suo, mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan luo. Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan. 

 Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu, Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu. Tuo kotihin, nyt pieneenkin, nyt joulujuhla suloisin, Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa. 

 Luo köyhän niinkuin rikkahan saa, joulu ihana! Pimeytehen maailman tuo taivaan valoa! Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan. Nyt köyhän niinkuin rikkaan luo suloinen joulus tuo!






Oikein ihanaa ja rauhallista joulua teille jokaiselle!

Iida Emilia

tiistai 20. joulukuuta 2016

Oi kuusipuu!

Jouluviikon kiireiset touhut ovat jatkuneet siivouksen ja kuusen koristelun merkeissä. Pipareitakin ehdittiin vihdoin leipoa ja koristella. 

Tällä kertaa kuusemme on aika pikkuruinen rääpäle. Ostin sen Tokmannilta säkissä, enkä näin ollen nähnyt kuusta kokonaisuudessaan ennenkuin kotosalla. Ihan kivan näköinen kuusi pussista kuitenkin paljastui, vaikkei ehkä täydellisen tuuhea ja symmetrinen, mutta sympaattinen kuitenkin :)

Kuusen oksille ripustimme täksi jouluksi ainoastaan pipareita ja tähtiä.





Nuo lasten tekemät piparkakut ovat niin hellyyttäviä, ettei niitä raaskisi syödä ollenkaan!


Joulun tuoksua ja tonttusten juoksua päiviisi!

Iida Emilia

maanantai 19. joulukuuta 2016

Joulupaketteja!

Tänä vuonna joulu on tullut ovelle kolkuttelemaan aivan hirvittävän nopeaan! Jopa lapset ovat olleet siitä samaa mieltä. Ja vaikka olenkin aina ollut viimetingan ihminen, niin täytyy sanoa, että tämän joulun kynnyksellä on jäänyt moni perinteinen joulupuuha toteuttamatta, kuten esimerkiksi pipareiden leivonta!!! No onneksi sen ehtii vieläkin ( ehkä ) toteuttaa, ja tytöt ovat kyllä keskenään leiponeetkin ystäviensä kanssa. 

Myös joulukortit meinasivat jäädä tänävuonna postittamatta, sillä en ehtinyt edes miettiä koko korttiasiaa, mutta onneksi armas ukkokultani hoiti sen puolen, ja tyylikkäästi hoisikin :) 

Lahjoja olen hankkinut nyt tehokkaasti iltaisin töiden jälkeen, tai aamulla ennen töihin menoa, eikä enää puutu kuin pari pakettia. Tänään pidin paketointitalkoot lasten ollessa koulussa. Joulumusiikki soimaan, kynttilät palamaan ja muutama suklaanamunen kyytipojaksi. Siinä hoitui paketointi mukavasti. 

Tämän joulun väri on valkoinen ja ruskea, ripauksella vihreää. Jotenkin tänne uudistuneeseen, vaaleaan kotiin en halunnut punaista joulua laittaa, vaan joulukodin tunnelma syntyy yksinkertaisesti  kukkien ja kynttilöiden voimin :)





Meillä kannettiin sunnuntaina kuusi tupaan ja se toi mukanaan huumaavan tuoksun!
Lisäksi saimme saunan vihdoin toimintaan puolenvuoden tauon jälkeen. Sauna on nimittäin toiminut koko remontin ajan varastona, mutta nyt se on tyhjennetty ja puunattu. Kylläpä maistuikin löylyt mukavilta pitkästä aikaa! 

Kaikesta kiireestä huolimatta minulla on ollut ihmeen levollinen ja stressitön olo. 
Joulu on asettunut selvästi jo sydämeen asti asumaan.

Ihanaa jouluviikkoa!

Iida Emilia


perjantai 16. joulukuuta 2016

Olohuoneen viikonlopputunnelmia

Pikaiset perjantaiterveiset joulukiireiden keskeltä!

Olohuoneesta ei olekaan hetkeen tullut kuvia, sillä siellä on sisustaminen vielä alkuvaiheessa. En kuitenkaan malttanut olla laittamatta pientä tunnelmapalasta nyt kun tavarat ovat asettuneet hieman edes aloilleen :) 

Rautasänky siirtyi tosiaan vihdoin lastenhuoneeseen, jonne sen alunperin olin suunnitellutkin laittavani ja rautasängyn tilalle saimme etukäteis-joululahjaksi Ektorpin nojatuolin! En yhtään ihmettele, että tuo Ikean sohvasarja on saanut niin suuren suosion, sillä se on mielestäni erittäin kaunis ja hinta on todellakin kohtuullinen! Plussaa on vielä irroitettavat ja pestävät päälliset, ja kaikenlisäksi tuossa on aivan ihana istua. Tykkään ihan kympillä, ja nyt haaveilen entistä enemmän saman sarjan sohvastakin ;). 

Päästiinpä muuten heti testaamaan sohvanpäällisen pesuakin, sillä kuopuksemme onnistui heittämään tortillat pitkin nojatuolia vain pari päivää sen jälkeen, kun tuoli oli meille tuotu!!! Onneksi parin pesun jälkeen tahra katosi lähestulkoon kokonaan. ( Meillä ei todellakaan syödä normaalisti sohvalla, mutta kuopus oli tuona päivänä tullut myöhemmin kotiin ja muut olivat jo syöneet. Itse olin maalaushommissa, ja näin siinä sitten kävi...ja voitte kuvitella, että meinasin repiä pelihousuni ). Valkoinen sohva ja lapset eivät ole todellakaan paras pari :D


Olen maalannut myös olohuoneen seiniä ja löysin tuohon sohvan taakse aivan ihanan, lämpimän harmaan sävyn, mutta kuvaan sitä paremmalla ajalla. Vielä pitäisi asetella tauluja seinälle. Olen vähän suunnitellut laittavani sellaisen tauluhyllyn sohvan yläpuolelle, niin tauluja voisi vaihdella mielensä mukaan.

Nuo valkoiset pallovalot ovat Metsäpellon puodilta ja niitä meillä löytyykin jo joka huoneesta! Ne ovat vaan mielestäni niin kertakaikkisen ihania ja sopivat joka vuodenaikaan. 



Olen koko syksyn ihastellut Hemtexissä tuota suurta lyhtyä, ja nyt kun kanta-asiakkaat saivat joululahjaksi -30% alennusta valinnaisesta tuotteesta, niin kävin sen hakemassa. Lisänä vielä Iittalan kastehelmeä sekä ajatonta Ultima Thulea. Kynttilöitä ei voi olla koskaan liikaa!

Tunnelmallista perjantaita!

Iida Emilia