lauantai 31. joulukuuta 2016

Uutta vuotta 2017!

 Uuden vuoden tervehdys teille kaikki ihanat blogini lukijat ja tänne kurkistelevat!
Kiitos tuhannesti tykkäyksistänne ja ihanista viesteistänne kuluneen vuoden aikana! Ne merkitsevät minulle paljon ja puhaltavat aina uutta energiaa blogin työstämiseen :)
Jatketaan ensivuonna entiseen malliin!


Täällä valmistaudutaan juuri vieraiden tuloon, joten kävin vain pikapikaa kertomassa, kuinka tärkeitä olette!

ONNELLISTA UUTTA VUOTTA 2017!

-Pilvenhattaran väki-

torstai 29. joulukuuta 2016

Lazy day!

Eipä tässä pahemmin tarvinnut itseään työllä rasittaa, sillä nyt olisi taas muutama vapaapäivä edessä lomalaisten kanssa. Ja vaikka vatsataudilta taisimmekin välttyä, niin pikkuinen flunssa iski kiinni kuitenkin. Lääkkeksi lämmintä juomaa tuoreella inkiväärillä höystettynä, villasukat jalkaan ja rentoa oloa. Jospa se alkava tauti niillä talttuisi!

Makkarissamme vallitsee myös rennon huoleton tunnelma. Uudet valkoiset puuvillapussilakanat löysin Jyskistä erittäin edullisesti. Jos ne jättää ( vahingossa ;) pesun jälkeen silittämättä, niin näyttävät mielestäni melkein pellavalta. Eikä sänkyä tarvitse aina pedata niin säntillisesti, sillä tuollainen huiskaisten pedattu näyttää välillä tosi hauskalta!





Olen ollut remontin jälkeen ihan mahdottoman tyytyväinen tähän makuuhuoneeseemme. Vaikka alunperin mielessäni muhi paljon isompi muutos, niin lopulta pelkkä lattioiden vaalennus ja pieni tavaran karsinta riitti luomaan tänne juuri oikean tunnelman. Ihania pariovia unohtamatta!


Pehmoinen lampaantalja lämmittää ihanasti aamuun heränneitä varpaita, ja sängyn päädystä paikkansa löytänyt tähtimatto oli jouluinen löytöni Metsäpellon puodilta





Näissä rennonletkeissä tunnelmissa toivottelen teille...hetkinen...mikähän päivä tänään onkaan?


Levollista torstai-iltaa ja mukavia välipäiviä!


Iida Emilia

maanantai 26. joulukuuta 2016

Joulun tunnelmia

Leppoisaa Tapaninpäivää!

Voi miten nopeaan tämä joulu onkaan tänä vuonna mennyt! En haluaisi millään siitä vielä irroittaa. Niin ihanan tunnelmallista, rentoa ja mukavaa yhdessäoloa. Toivottavasti te muutkin olette saaneet nauttia joulusta täysin rinnoin? Eikä suklaakaan vielä kyllästytä yhtään ;)

Meillähän oli hilkulla, että joulu olisi ollut täysin pilalla! Aatonaatoksi meille tuli nimittäin ikävä vieras, kun kuopuksemme alkoi aamuyön pikkutunteina voimaan pahoin. Yrjö viipyikin meillä koko aatonaaton, ja yritin lasta hoivaillessa hoitaa samalla viimeisiä leipomuksia ja siivouspuuhia. 

Onneksi tauti tajusi kuitenkin häipyä saman päivän aikana ja aattona meillä olikin jo ihan virkeä tyttö, eikä uusiakaan potilaita näkynyt. Niinpä joulusuunnitelmamme onnistuivat toivotulla tavalla ja appivanhemmat uskaltautuivat tulla meille joulua viettämään. 

Tutulla perinteisellä kaavalla keittelin meille aamupuurot lasten katsellessa joulupukin kuumaa linjaa, lämmitimme saunan, kävimme hautausmaalla, sytyttelimme ulkotulet ja lyhdyt, sekä aloimme odotella vieraita ja valmistella joulun juhla-ateriaa. Ruokailu onkin aina yksi aaton kohokohdista, ja siihen kuluu aikaa ( lasten mielestä varmasti aivan liian pitkään, sillä ruokailun jälkeen se pukkikin jo usein ovelle kolkuttaa ). Tai no meillähän jo tiedetään pukkitarinoiden oikea asianlaita, mutta silti on ihanaa seurata lasten riemua ja säkenöiviä silmiä, kun oven taakse ilmestyy säkillinen paketteja. 
Ilta kuluukin sitten jo mukavan rennosti uusia lahjoja ihmetellen, kahvitellen ja konvehteja maistellen.

Aattona en ehtinyt/muistanut kameraa juuri esiin kaivella, mutta tänään räpsäisin muutamia kuvia jouluisesta kodista.


Vielä olisi jouluherkkuja hieman jäljellä. Huh huh, kun onkin tullut taas mässyteltyä!


Ihanimmat kortit pääsivät paraatipaikalle jääkaapin oveen ilahduttamaan :)




Joulukoristeina toimivat tänä vuonna yksinkertaisesti havut, valkoiset joulukukat, kynttilät, paperitähdet ja jouluvalot. Tykkään ihan hirmuisesti tästä simppelistä joululookista, enkä kaivannut punaista väriä ainakaan tähän jouluun. Toki Mailegin nisset ja possut pääsivät myös joulukotiin hulluttelemaan :)




Joulun kattaus noudatti myös hillittyä linjaa. Ripaus vihreää, valkoista ja ruskeaa.


Joulupäivänä kyläilimme puolestaan appivanhempieni luona ja tapasimme serkutkin siellä pitkästä aikaa. Illalla kotona pelailimme ja katselimme elokuvia. 

Tänään meille piti tulla vielä äitini kyläilemään, mutta saimmekin sitten näemmä jälleen kutsumattoman vieraan, sillä yrjänä palasi tällä kertaa esikoista kiusaamaan, joten päivä on mennyt kotosalla lepäillessä. Saapa nähdä jääkö vierailu siihen, vai käykö kaikki lävitse?

Huomenna pitäisi kuitenkin hinata itsensä takaisin työarkeen. Kyllähän sitä kai pitäisi nyt jaksaa, kun on saanut kolme päivää lepäillä ;)

Mukavaa illan jatkoa!

Iida Emilia

lauantai 24. joulukuuta 2016

Jouluiloa!

En etsi valtaa, loistoa, en kaipaa kultaakaan, mä pyydän taivaan valoa ja rauhaa päälle maan. Se joulu suo, mi onnen tuo ja mielet nostaa Luojan luo. Ei valtaa eikä kultaakaan, vaan rauhaa päälle maan. 

 Suo mulle maja rauhaisa ja lasten joulupuu, Jumalan sanan valoa, joss´ sieluin kirkastuu. Tuo kotihin, nyt pieneenkin, nyt joulujuhla suloisin, Jumalan sanan valoa ja mieltä jaloa. 

 Luo köyhän niinkuin rikkahan saa, joulu ihana! Pimeytehen maailman tuo taivaan valoa! Sua halajan, sua odotan, sä Herra maan ja taivahan. Nyt köyhän niinkuin rikkaan luo suloinen joulus tuo!






Oikein ihanaa ja rauhallista joulua teille jokaiselle!

Iida Emilia